Fett

Precis som inför alla andra prov säger jag; Fy fan vad skönt det ska bli när biologiprovet imorgon är över! Asså, då kan man liksom nästan säga att man har påsklov. Nästan. Det enda som återstår är;

  • En kemiredovisning, vilket jag inte tar så jätteseriöst. Det är ju trots allt Sture vi snackar om.
  • Projektrapportskrivande. Asså det är inte så tråkigt och hemskt att skriva på den där rapporten som jag trodde att det skulle vara! Det är faktiskt riktigt kul att gå tillbaka till början av höstterminen och se hur jävla mycket vi har gjort och hur duktiga vi har varit!
  • Uppsats i engelska. Är väl inget måste men kan vara bra att påbörja iaf! Nu är jag dessutom riktigt taggad eftersom jag har kommit på mitt ämne!


Jag ska nämligen skriva om fett! Men mest om mättat fett och vilken effekt det har i kroppen. Eftersom jag är intresserad av medicin och människokroppen kommer jag gå in på vilka sjukdomstillstånd mättat fett kan leda till och vad som händer inuti kroppen och i blodkärlen när man får i sig för mycket "dåligt" fett.   



/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0