Roadtrip to the south

Gud vad trött jag är efter en hel dags farande! Men gudomligt trevligt har vi haft det!

Dagen började med uppstigning klockan 8. Dusch, fixa till sig och frukost framför nyhetsmorgon (finns det något bättre?). Därefter begav jag mig ut på promenad i riktning mot Olssons nere på åkern. Väl framme mötte jag en taggad Maria och en, om möjligt, än mer taggad Anna och strax innan 10 begav vi oss ut på vår roadtripp söder ut.

Första stoppet var Etelhems Krukmakeri där vi drejade varsin skål (?) typ. Galet skoj och jag fick än en gång stor lust till att hoppa på en drejningskurs!

Drejning

Efter en fika begav vi oss ut till När för att leta choklad. Butiken var dessvärre stängd och vi tog sikte mot Folkeryds i Burgsvik för att inta ett mål mat. Mitt val - kall tomatsoppa med kokos - var dock ingen höjdare :-P Dagens mest oväntade var att jag träffade fina Frida där på Folkeryds terass!! Vad är oddsen liksom? Jag och Frida, som snackade som hastigast på balen och nästan inte sett varandra sedan skolavslutningen i nian, springer på varandra i Burgsvik! Haha, kul var det iaf! :-)  

Därefter stryde vi bilen mot Hoburgsgubben där vi lekte riktiga turister och fotograferade typ allt. Har ett par bilder på min mobil (de andra var seriösa med systemkameror) och funderade starkt på att lägga upp några i detta inlägg till dess att jag kom på att min sladd till datorn ligger hos Adam :-P Smart Anna.
Iaf så är Hoburgsgubbens näsa gul detta år. Han har även fått ett par gula ögon!

Snygging!

Efter lite omkringtraskande tog vi bilen till Holmhällar där vi fotograferade ytterligare och lekte (jag stod för leken) på raukarna. Då vi kände oss färdiga började vi vår färd tillbaka norrut. På vägen stannade vi på ett creperie i typ Näs. Rekommenderar inte stället :-P Besöket var mest pinsamt och jobbigt. Hahahha. Dagens bottennapp helt enkelt!
Vi avslutade dagen med en tur längs Ekstakusten (behöver jag säga att kamerorna togs fram för att få Stora och Lilla Karlsö att fastna på bild) och en inhandling på Konsum i Klinte.

Karlsö

Nu ska jag sova för imorgon beger vi oss ut till Fårö redan vid 8:30-tiden! Vi planerar att ta färjan innan alla turister har vaknat :-P På Fårö väntar mer raukar och sevärdigheter, Sylvis Döttrar, en och annan trevlig butik och kanske ett dopp i det blå! Vi får se!

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0