Muffins

Till att börja med kan jag tala om att mina chokladmuffins med chokladbitar i som jag tillverkade i gårkväll blev helgoda! Idag tror jag att jag ska göra lite morotsmuffins! Har massa morötter i kylskåpet som aldrig går åt och dessutom två ägg som ligger och väntar på att bli användna!

Muffins är så sjukt roliga att göra. Man kan göra dem hur små eller stora man vill, man kan smeta på en massa glasyr och dekorera dem fint och dessutom kan man ha i lite av varje i dem! För vem har sagt att muffins bara får innehålla en massa socker och "godsaker"? Hur smart är det inte att ha "mellanmålsmuffins" i frysen som är lite mer nyttiga och "matiga"?

Dock önskar jag mig en muffinsplåt så att muffinsen inte blir så missformade som de lätt blir om man använder vanliga pappersformar. Har visserligen silikonformar som fungerar asbra! Men de är bara sex till antalet... :(  

Snart är det dags för engelska. Blir nog ett blogginlägg då med, eftersom vi inte gör så mycket under dessa lektioner... hehe

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0