Kärt barn?

Hetvägg, fastladsbulle, semla, fettisdagsbulle. Kärt barn har många namn. Eller? Njaa,..personligen är jag inte särskilt förtjust i dessa bakelser/bullar. Gör man egan bullar hemma blir de ofta torra och ganska tråkiga, men köper man dem är de så jävla stora och mastiga att man spyr efter 1/4. Så nej, jag har inte ätit en semla idag.

I Adam-Live på TV 3 har de tävling i hur många semlor de kan äta på en timme. Just nu har en ätit 6.5 st. 3250 kcal på 30 min. Nice! Dessa personer (behöver jag säga att de tävlande är killar??) kan ju inte må bra när tävlingen är avslutad.. 

Idag är det även pannkaksdagen som Amanda gladeligen berättade för mig och Daniela idag :-)
Får jag välja mellan semla och pannkakor tar jag LÄTT pannkakor. Utan tvekan.


I övrigt har dagen bestått av fysik, genteknik och kemi. Sedan lite plugg innan man drog till "doktorn". Efter det var det klippning ute i Klinte. Klockan fem var jag tillbaka i lägenheten. Pust. Ska ägna ett par minuter till åt fysiken sen tror jag att jag ska baka lite muffins! Har lite smör som behöver gå åt!

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0