Favorisering?

Sitter nu på en extremt givande engelskaletion. Vi gör; ingenting. Det är som det brukar alltså.
PÅ gentekniken klippte vi sönder DNA på riktigt, förut har vi ju bara gjort det i datorprogram.

Biologilektionen bestod av en genomgång av Syon om högskolor, meritpoäng och behörighet. Hon gav en mest ångest tycket jag. Det känns som om vi borde ha fått lite av den informationen som vi fick idag, lite tidigare. Typ i ettan.   

I eftermiddag ska balklänningen provas igen. Ska även betala allt typ och material som har gått åt hittills. 582kr. Har så svårt att få ett grepp om det är mycket eller lite. I denna summa ingår ju fyra meter tyg, plus fodertyg, plus tyg till korsetten, plus band till korsetten samt tråd.

Så enligt min mening tycker jag inte att denna summa är något hänga upp sig på. Men som sagt, det finns ju delade meningar. Farmor tyckte ju tex att jag skulle åka till Sthlm för att köpa en klänning eftersom det skulle "bli såååååå mycket billigare istället för att sy upp en." Men när Karin skulle fixa sin balklänning, då var det minsann farmor kompis som sydde upp den åt henne. Jag får vibbar av favorisering...  

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0