DNA från brottsplats

Jajjemän, nu sitter jag här igen och bloggar ;) Hehe :-)

Dagen började med genteknik. Jag älskar gentekniken. Vi går dit, droppar ner lite saker i små rör, sätter rören i ett vattenbad, får rast i 45 min, går tillbaka och häller ner innehållen i provrören i brunnarna på en elektrofores-platta och sen är det slut. Soft.

Idag undersökte vi DNA från en brottsplats å så ska vi jämföra det med DNA:t från en massa misstänkta.

På biologin hade vi en lång håla typ, så den tiden spenderade jag i fysikens tecken! Prov imorgon ju.

I eftermiddag ska det lämnas lite jobbansökningar här och var, sedan ska det pluggas lite fysik. Kul liv!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0