Handledningsplansmöte?

Jag är inte säker, men jag tror att det var ett handlingsplansmöte jag var på idag hos arbetsförmedlingen. Inte jättegivande. Det roligaste var att man typ kände igen de flesta som också var där på samma möte. Ungdomsarbetslöshet, kanske vi ska kalla det för? De mest kända anisktena var iaf Sofie och Joesphine.
 
Funderade på om man ska göra en skidsäsong i vinter. Alltså dra upp till Sveriges lite nordligare delar, typ Sälen, Idre eller Åre och jobba lite. Hade inte det varit ganska mysigt! Kallt, visserligen, men tänk på att få avsluta en arbetsdag med en kopp varm choklad framför en öppen brasa.
Det som tar emot är ju att man måste resa till intervjun. Lite surt att göra den resan och sen inte få jobbet...Och om man är två som bestämmer sig för att testa på en vintersäsong och bara den ena bli anställd. Vad gör man då? :( Schysst att ha ngn man känner med sig! 
 
Nu sitter jag och ändrar i mitt CV. Blir ALDRIG nöjd :( Men men, jag har som plan att vara helt klar och nöjd med helvetet ikväll. 


Konstigt att behöva göra något seriöst nu när man bara har lekt runt de senaste 2,5 månaderna! 
 
/Anna 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0