En helt vanlig onsdag

Soffan med en kopp kaffe och Ica's nötmix med russin och tranbär. Mysigt!

Rekommenderas

Hade en liten sovmorgon i morse innan det var dags för kemilabb. Jag och Elin karade oss riktigt bra, nästan. Förutom att vi fick en gul istället för grön lösning, samt en löslighetskonstant som var ungeför dubbelt så stor som den borde ha varit.

Vi sysslade med titrering för att kunna bestämma koncentrationen av Ca(OH)2 med hjälp av lite HCL. Spännande, eller hur! NOT! 

Nästa veckas uppgift i engelska är att skriva ett tal med titeln "Thank you". Jag vet precis vad jag ska skriva om! Hehe =) Tror det kommer bli superbra =)=)=) Dock har jag liiiite panik över att det ska framföras framför HELA klassen. Gillar inte att vi har slagit ihop a och b klassen. A-klassen är läskig. 

Jag och Carro fick även lite gjort på vår projektplan. Det känns som om vi är en bit på väg, trots att vi nu har insett att vi har SJUKT mycket att göra på SJUKT kort tid. Stress, stress, stress.

/Anna

 


Kommentarer
Postat av: daniela

..............



För att komma till min poäng, när ska talet redovisas? Veckan därpå? Och hur långt?

Kram

2011-09-21 @ 17:50:40
Postat av: Carro

Tycker det är supermys att jobba med projektarbetet tillsammans med dig. Kisskiss.

2011-09-23 @ 21:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0