Vad har egentligen hänt?

Svenskan var ganska seg. Vi gick igenom lite vad man ska tänka på när man ska hålla ett hyllningstal. Mot slutet av lektionen fick vi även se en bit av Barack Obamas tal när han precis blivit president. Tänk att det redan är 3 år sedan! Känns som om det typ var för max ett år sedan USA fick sin första svarta president.

Inte för att jag är särskilt insatt och så, men jag undrar egentligen vad Barack har gjort i USA sedan dess? Det enda jag har hört är att han drog ut lite trupper ur typ Afganistan och andra länder där omkring (fast vid närmare eftertanke, kom verkligen alla soldater ut??) och sen var det så mycket snack om någon sjukhusreform. Men har det egentligen hänt något mer i USA under dessa år? Fast det är klart, det kan ju inte vara världens lättaste och roligaste grej att först städa upp efter Bush och sen genomföra en massa egna reformeringar. Jag är inte avundsjuk :-) Hähä...

Jisses! Nu är politik-kvoten i denna blogg fylld för...för...all framtid! Är grymt förvånad över mig själv att jag skriver om presidenter, reformer och politik i allmänhet. Finns det något tråkigare? Skulle vara typ ekonomi och rättssystem då. Och religion och samhällskunskap A! Inte att förglömma spanska steg 3 och 4.. ;)  

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0