Rädd och svidig häst

Har haft den sista ridlektionen innan höstlovet. Blev dressyr idag, precis som jag hade hoppats på. Vi fick jobba mycket med att ställa hästarna och jag var grym! Hehe :) Rinja blev dock assvidig mot slutet av lektionen och ville ist för att galoppera runt fyrkantspåret stå och hänga med de lite sämre ryttarna i gruppen (som inte får galoppera än) i mitten av ridbanan.

Dessutom blev hon asrädd när jag skulle leda ut henne genom stalldörren och inte att förglömma är när jag höll på att ta av grimman i hagen. Hon blev typ rädd för elstängslet (?) och började hoppa och halv-stregra sig lite sådär...

Ska snart dra mig iväg till skolan för att ha lite svenska. Hoppas att vi i lugn och ro kan få läsa i våra böcker under lektionen. Började faktiskt lite igårkväll! Hela 50 sidor in i boken kom jag :) Måste även köpa ett treakort idag! Wiiiie =) =)   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0