Idag hann man med mycket

Hur jag ska lyckas somna ikväll, det vet nog ingen. Har blivit alldeles för mycket kaffe idag. Känner hur det bubblar i magen.

Dagen började med ett spin-pass på friskis. Framåt eftermiddagen begav jag mig ut till Mästerby och pappa. Innan det var jag faktiskt inne på Mekonomen och köpte nya torkarblad till bilen! Yey! Första gången som jag har haft användning av mitt mekonomenkort - 10% rabatt på allt i butiken! :) Laddade första tvättmaskinen typ kl 14.00 och har sedan haft maskinen i konstant verksamhet tills ca lite efter 22.00. Men ni, mina trogna bloggläsare, vet ju att jag gillar att tvätta :)

Under tiden då tvättmaskinen snurrade så har jag fikat med pappa, sett TV, druckit för mkt kaffe, sytt, ätit en god middag bestående av lax och potatis och gått på promenad genom en hage full med djur (eller asså jag såg inga fyrbenta varelser, men pappa sa att det fanns djur där och grindarna var stängda in till hagen. De brukar stå öppna när den är tom)
Jag ringer till pappa när jag står utanför hagen: Pappa, är det djur i hagen?
Pappa: Njaaa, eller jo, det är det nog ja.
Jag: Öhh, jaha...
P: Men det är nog ingen fara. Dom är nog inte så stora och dom gör nog ingenting
J: Öhh, jaha... :S Vad gör jag om dom kommer emot mig då? Ska jag leka träd eller springa?
P: Då springer du!

Med dessa betryggande ord så klev jag in i hagen. Tycke att jag hörde knak och brak överallt. Det var ju mörkt till råga på allt, klockan var ju typ halv 7. Tur att jag kan stigen så bra =) Men fy satan vad rädd jag var! Hela tiden inbillade jag ju mig att jag såg kvigor överallt! Jag kommer INTE göra det igen...



Imorgon bär det av till Folkeryds i Burran med några brudar :) Har ju aldrig varit där så måste passa på innan de lägger ner stället :) Har tagit emot en brödbeställning av mamma också som jag hoppas att jag ska kunna uppfylla :)

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0