Jag luktar ko

Har precis varit ute på ett litet studiebesök med Carro i Eskelhem hos en ekologisk mjölkbonde. Dock var det ingen på gården när vi kom så vi fick gå runt och leta lite. Haha! Iaf så var det jätteintressant och lärorik och vi fick många bra svar!

Vi fick en rejäl guidning runt om i hans nybyggda ladugård som innehöll drygt 70 lösgående kor som mjölkas med robotar. Allt sker numera för det mesta av maskiner i ladugårdar. Det var riktigt kul att se! Har ju varit i en sådan ladugård förut, men det var typ en av de första ladugårdarna på Gotland som hade lösgående kor, så det var ett tag sedan! Vi fick även hälsa på massor av kalvar och se på hans fjällkor! Haha!


Nu luktar vi dock ko... Så min jacka, mina jeans och mina converse befinner sig på vädring...Hoppas att lukten går ur! Jeansen är ju inte så farliga, för de kan man ju tvätta. Det är ju dock svårare att tvätta min jacka... :( Kommer ju kosta flera hundra att kemtvätta isf.. Men men! På med lite parfym nu som en nödlösning, för nu ska vi vidare till LEVA Kungslador!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0