Första advent

Första advent! Men var är snön och den härliga julkänslan? Ja.... inte där jag är iaf! :(

Kan inte fatta att vi redan är här, att vi snart går in i december månad med buller och bång. Vart tog hela långa hösten vägen liksom?

Trots att det typ är storm ute så ska jag och far min trotsa vädret och bege oss ut på Visbys gator för några timmars julskyltning. Trevligt! Jag ÄLSKAR att gå runt och titta på alla som står och huttrar i sina stånd där de säljer en massa goda saker.

Julskyltning i Visby

Haha, tänker tillbaka på förra året. Då var vi, NV09b en av dessa stackare som stod och frös och som färgäves
försökte få våra grejer sålda. Å särskilt minns jag Jessicas praktvurpa i Hästbacken när hon jag och Adam var på väg ner till karamellboden. Det var tider det! Även om Jessica kanske inte håller med om det ;)

För att få lite julfeeling så kollar jag runt på internet efter lite trevligt julgodis som jag och mor min ska prova på. Vi ska försöka få in en dag med massor av julstök lite närmre julafton. Trevligt! Men i år vill jag vidga mina vyer och inte bara göra samma gamla vanliga godis som alla andra år, alltså knäck och kola.

Utan jag vill göra något nytt! Typ tryfflar, fudge, snöbollar, cornflakes-godis och massor av andra grejer! Problemet är bara att man ska ha tid till allt! Utöver allt julgodis så ska det ju kläs granar, göras pepparkakshus, bakas lussebullar och pepparkakor. Julklappar ska inhandlas och julmaten ska förberedas. Men jag älskar ju julstressen, så jag blir bara lycklig när jag tänker på allt. Haha...

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0