Bra bok

Fan, boken jag läser börjar bli riktigt bra!! Har iaf kommit till upptrappningen och antar att jag snart kommer läsa mig in i romanens klimax. Hade jag bara haft i uppgift att läsa den så hade det varit hur nice som helst. Men nu måste jag ju var femtionde sida (för att komma ihåg alla detaljer) skriva ner det väsentliga som har inträffat och det är det som gör hela textanalys-arbetet så jobbigt!

Har ännu inte kommit på vad jag ska snacka om i mitt engelska-tal. Jag har fått följande förslag: 

  • Pälsindustrin. Visst, ett riktigt bra ämne, men det är inget som jag brinner för. Jag har ju inte ens en aning om vad som händer i pälsindustrin så det känns som om det kommer bli MYCKET research = jobbigt.

    Fast nu när jag googlade "pälsindustrin" så blev jag lite mer inspirerad till att skriva om det när en massa hemska bilder poppade upp.
  • Barbapapa. Var väl mest på skoj å så, men det hade egentligen varit rätt kul att ställa sig upp och framföra ett sådant oväntat tal!
     
    Dock så har jag ingen aning om vem barbapapa är. Har bara hört namnet och sett bilder på Fannies fysikblock...Haha. Så det bli mycket research det med! Förresten, vad heter Barbapapa på engelska??
  • Att göra samhället mer pensionärsanpassat. Var mest också på skämt och ett ganska tråkigt ämne. Men satt och snackade med en kompis om det rätt länge ikväll.
  • Hur vår mat påverkar miljön. Detta var faktiskt jag själv som kom på. Kan ju kombinera detta med vårt projektarbete som handlar om samma sak. Så då blir det inte så mycket research. Förhoppningsvis.

    Måste isåfall bestämma hur jag ska begränsa mig. Hittade rätt mycket intressant om fisken, men eftersom Jessica ska snacka om musslor så ska jag kanske ta något annat?

För att sammanfatta detta så verkar det mest troligt att jag kommer snacka om pälsindustrin eller om den sista punkten. Gaah! Hatar att vi fick en dag att bestämma oss på!

/Anna  


Kommentarer
Postat av: Jessica

Du kan ju snacka om den sista punkten typ... Jag ska typ argumentera varför vi behöver musslor och varför musslorna är mindre i östersjön osv... Du kanske inte behöver snacka så mycket om musslor utan bara hålla dig till firren :)

2011-11-03 @ 16:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0