Rebus och lite annat smått och gott

Oh lord. Jag har just insett att det kommer ta:
(Här kommer en finfin rebus, om du är för dålig och inte kan lista ut den så står svaret längst ner i detta inlägg...)


     



att skriva fördjupningsarbetet i historia. Fast det kanske alla andra redan har fattat? Maybe det bara är jag som är seg? Har suttit grymt länge nu, men känner att jag inte har kommit särskillt långt. Hu! Varför var vi tvugna att göra detta? Vår lärare är ond helt enkelt. Så måste det vara. Fast, i och för sig, det var en sak som vi redan visste...

Måste nu skriva lite till för att ni inte ska kunna se svaret på rebusen utan att scrolla ner. Har totalt hjärnsläpp om vad jag ska skriva om.. så det får bli en bild eller två istället.. HEHE! Jag vet! Jag kan lära er lite kryddhistoria! Moahahhaha! (Eller så långt som jag har kommit i den) 

Förmodligen började man använda sig av kryddor redan under stenåldern när man uppfann elden och började laga till sin mat över den (eller visst var det då elden uppfanns??) 
 
I Egypten sisådär 3000 år fKr gick det åt flera kilo kryddor då man mumifierade folk.

Araberna som hade monopol på kryddhandeln frakade kryddorna från Indien till Medelhavsområdet med hjälp av kameler



Nu orkar jag inte berätta mer, men håll till godo! Jag kan ju få tråkigt igen och få för mig att fortsätta!


Rebusen: sjuk(t) lång tid

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0