What a day

What a day! På väg hem var jag så trött, frustrerad och irriterad på allt möjligt så jag började gråta. Nu är dock mitt humör någorlunda återställt och jag har intagit sängläge framför laptopen. Great!

Denna onsdag har varit lång och innehållsrik. Packen, doppen, produktionen (strö kanel över äppel&kanel-muffins), packen, produktionen (lägga form, slänga lite blåbär i muffinsarna innan de placeras i sticken och sedan körs till ugnarna, fylla smet i formar), packen, diska plåtar.


Tror ni att jag var blå, eller tror ni att jag var blå efter att ha ägnat en stund åt dessa blåa bär? När vi ändå är inne på att skita ner sig. Jävlar i helvete vad lätt man blir skitig! Fast å andra sidan är det kanske ganska dumt att ha både vit t-shirt och förkläde då man jobbar på ett bageri. Efter tio minuter är man redan smutsig...  

Jisses. Har verkligen gjort mega-muffins idag. 140 grammre. Vem i helvete äter en sådan? Typ 700 kcal i en enda muffins, som dessutom är så stor att ingen orkar äta. Jaja, vad är en bal på slottet? Kan dock glädja mig över att det bara är en arbetardag kvar innan man går på tre dagars ledighet. Midsommarhelgen. Men vad fan gör man liksom?

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0