Morotsmuffins

Idag stod det morotsmuffins på schemat! Fick börja dagen med att skära bort det fula på morötterna och sedan riva dem i ett spann. Jag vet att ni inte kommer tro mig, men idag har jag rivit några 100 kilo morötter...Dock inte för hand, utan i en maskin men i alla fall...

Vet ni hur gul och missfärgad man blir när man håller på med morötter alldeles för länge? Det såg verkligen ut som om jag hade fått typ gulsot på handlederna ;) Och jävlar vad svårt det var att får bort! Resterande delen av arbetspasset spenderades mestadels i doppen men även en liten stunde i packen. 

Kan inte förstå vart dagarna tar vägen. Nu har vi redan haft lovi två veckor. TVÅ HELA VECKOR! Fast på samma gång som det känns som om första delen av lovet bara har flugit förbi, så känns skolan faktiskt väldigt avlägsen. Vet inte riktigt hur jag ska få ihop det här! 

I helgen vankas i allafall Tingstädebageriets stora, årliga sommarfest! Vi har ingen aning om var vi ska eller vad vi ska göra. Det enda vi vet är att vi ska befinna oss på Öster klockan 12.45 på lördag och därifrån åka buss i ungefär en timme till vår destination. Av företaget kommer alla få en flaska vin/4 öl/ 4 cider, sjukt generöst eller vad tycker ni? Jag tror att det kommer bli helnice! 

Har precis varit och pantat. 202,5 kr. Så myclet har jag aldrig pantat för. Tyckte det var så gruktansvänrt pinsamt att komma till Maxi med 6 fyllda kassar med cola-burkar. 
 
Det var ju inte bara jag som ville panta, utan det blev ju lång kö bakom mig och där står jag och hivar upp colaburk efter colaburk. Undrar vad de tänkte om mig...Funderade på att lite ursäktande säga; "Hehe, det är min pojkvän som är beroende, hehe. Inte jag." Men jag göll det tillbaka. Dessutom sa Adam att jag fick panten!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0