Midsommarafton

Midsommarafton idag då. Vart värmen och solen är någonstans kan man ju alltid fråga sig.

Bara för att jag har så extremt tråkigt så kan ni få lite fakta om midsommarstången/majstången. Självklart kopierat från Wikipedia, jag har ju faktiskt sommarlov... 
Midsommarstång eller majstång (maja=löva) kallas en stång som kläs med lövoch blommor, och reses på midsommaraftonen. Runt majstången dansar unga och gamla och håller varandra i handen, och formar ringar på ringar, där varannan ring dansar åt ett håll, varannan ring åt andra hållet. Ringarnas antal beror på hur många som deltar.

Hittills har dagen spenderats i sängen med ett avsnitt av Ugly Betty och lite runt-tittande på internet. Vad resterande delar av dagen har att erbjuda har jag ingen aning om. Det enda jag vet är att jag ska sticka till Maxi och handla. Förhoppningsvis kommer pappa hit med lite korgar man kan ha i garderboen. Tydligen hade han sånt hemma?

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0