Jordgubbar, segeltur och kardemummagifflar

Då var denna midsommarafton över. Trodde seriöst att jag skulle vara ensam hemma och tjura hela tiden, men istället hamnade man i en segelbåt ute på sjön med Adam, Oskar och Rasmus. Inte helt fel, även om jag vart sjukt rädd då båten lutade lite väl mycket. Varken jag eller Adam kan något om båtar och Oskar och Rasmus verkade mest köra på improvisation. Men men, det gick det med! Efter drygt en och en halv timme ute på det stora blå hade vi nästan seglat fram och tillbaka till Högklint utan att varken gå på grund, drunkna eller krocka med Destination Gotland. Så en helt klart godkänd segling var det! :) 
Väl inne i hamnen åts det kardemummagifflar från Pågen (Me love), marabouchoklad, vindruvor, chips, ballerinakex och polly. Dock var det sjukt kallt så efter ett tag fick vi flytta in i båten. Ulf och Emelie kom också förbi en stund.

Nu ligger jag åter igen i sängen. Har stoppat i mig lite jordgubbar som pappa gav mig och Adam i samma vända som han gav korgställningen till garderoben till mig. 40kr litern är helt sjukt! "Men är det midsommar så är det", som pappa förklarade. 

Tänk när jag höll på att fylla dessa lådor på jordgubbsfälten. Fan vilket helvete det var. Och dåligt tjänade man. Är sjukt glad över att slippa detta sommarjobb!

Imorgon, eller rättare sagt idag, väntar en tur till apoteket, maxi och sen bär det av ut till Sanda. Tror det kommr bli helmysigt.

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0