Morotsmuffins, sammarbete och megamuffins

Blev inget inlägg igår, glömde bort helt enkelt. I och för sig fanns det inte dirket något roligt att skriva om; vi fortsatte bara med att göra morotsmuffins. Norge vill ha 24 pall. Vilket är 51 (antal muffin i en kartong) * 45 (antal kartonger på en pall) * 24 (antal pallar Norge vill ha inom kort) = 55080 st ovala morotsmuffin. Låter ju jättenormalt, eller hur? ;) 

Idag fick vi börja dagen med Morotmuffins. Blev "bara" drygt 28 stick. (Ett stick är det man ställer plåtarna i. Alla stick rymmer 13 plåtar. Plåtarna som vi använder till morotmuffins rymmer 36 muffins var) Det blev en hel del ändå alltså. Men sen var vi klara med det! NICE! Så nu blir et inte morotsmuffins igen på en vecka eller två...Tre kanske om vi har tur! ;)
Jag och Karin fick efter morotmuffinsen visa vår sammarbete-skills och gå in till lilla linjen där vi gjorde chokladmuffins, 45 grammare. 45 grammare är för övrigt en precis lagom storlek på muffins. Det blir ungefär lika stora som de muffins man göra hemma. Efter några stick med sånna övergick vi till större grejer. 140 grammarna, eller "Megamuffins" som jag kallar dem för. De är stora som ett hus! Min uppgift var att slänga på små chokladbitar i formarna när de hade fyllts med smet och sedan placera plåtarna i sticket. När sticket var fullt körde jag det till en av de fyra stora ugnarna. (Varje ugn rymmer två stick, vilket ungefär motsvarar 4-6 människor ;) Hehe. Det går inte att föneka, jag och Karin sammarbetar super :) !


Detta är pr3cis de muffins vi gör! En liten lagom stor 45 grammare =)

Imorgon ska vi göra tigermuffin och 90grammare av något slag. Kan inte fatta att jag redan har jobbat hälften av mina arbetarveckor nu i sommar. SJukt!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0