Lite ledighet nu :)

Överlevde gårdagens arbete på bageriet utan större problem trots att Karin var ledig och jag fick joba med tre killar. Undrar hur mycket vaniljkräm jag åt? ;) Hehe..den är så sjukt god så jag kan inte hjälpa det och dessutom var jag garanterat inte ensam om att äta den :)
Dock så fick vi grymt mycket skäll av förmannen Danne eftersom vi hade prodcerat 200kg för lite rabarber-gastrokakor. Eller vi halde liksom tillverkat så många gastrokakor som vi skulle men problemet var att man ska spritsa vaniljkräm över kakorna och sedan strö på 800g rabarber och 90 g socker.

Det var där vi hade missat, alltså vi hade varit snåla och använt oss av 200kg för LITE rabarber och vaniljkräm. I och för sig så vinner ju företaget på det, men det är lite mer synd om kunden som får alldeles för lite rabarber och vaniljkräm på sin kaka!

Igårkväll var jag ensam hemma, Adam var ute. Rätt skönt att sitta och filosofera för sig själv. Slängde på en film på filmduken "American Virgin" men den sög så jag halvsåg den medans jag gjorde en massa annat :)

Nu är jag iaf ledig i 9 dagar innan det är dags för jobb igen. Har hört att det ska bli en hel del värme och sol nästa vecka och det hoppas jag verkligen på!! Kanske blir årets första solning?


/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0