Ledig nästa vecka

Wiiiie! Jag är ledig imorgon. Ingen irriterande mobil som ringer fem över halv sex, ingen zombiekänsla som varar fram till det att Karin serverar en kaffe i fikarummet klockan tio i sju trots att man försökt vakna till med Rockklassiker på högta volym och bas (eller inte riktigt, då skulle jag inte palla sitta i bilen;). Det är nice!! 
Känner att det har varit precis lagom att få jobba fem veckor den här sommaren. Trots att jag får fyra veckors ledighet så kommer jag ändå tj'äna 25-30 000 och det är inte så dumt :)

Har dock en jobbarvecka kvar, nämligen v32 men jag vet att den kommer gå skitfort eftersom jag trivs så bra i Tingstäde och allt som man gör under arbetsdagen. Den veckan börjar vi även joba skift igen vilket innabär att produktionen och doppen kommer vara igång fler timmar varje dag än vad de har varit de senaste veckorna. Detta innebär att alla inte kommer behöva samlas i packen mot slutet av dagen eftersom det inte finns något annat att göra. Perfect!  

Morgondagen kommer spenderas ensam eftersom Adam inte har semester längre. Får se vad jag kan sysselsätta mig med. En sak är iaf säker; det behövs en städning i denna lägenhet!

Så det kan jag ju göra på förmiddagen då det ska vara lite mulet tydligen och sen när eftermiddagen närmar sig ch solen förhoppningsvis kommer fram, så ska jag lägga mig ute och pressa lite! Måste ju iaf försöka att bli lite brun iaf även om jag vet att det inte kommer gå...

Blir dock så jävla rastlös av att sola bara så måste hitta något att göra under tiden. Har funderat om jag ska lyssna på "Twilight" som jag sedan länge har haft inlagd på iPoden, dock så har jag inte varit så bra på att lyssna... ;) Eller så får det bli en hederlig bok att läsa! Har faktiskt läst typ tre eller fyra veckor denna sommar vilket är ungefär lika mycket som jag har läst under det senaste året, och då under tvång! Har dock ungefär 1½ bok kvar att läsa ut innan jag kan vara riktigt nöjd med mig själv =) Lånade nämligen ett par böcker i skolbibloteket innan jag gick på lov och jag satte upp ett mål att jag innan sommarlovet var över skulle ha läst ut samtliga böcker. Jag tror att jag kommer lyckas! Applåd för mig!

/Anna  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0