Enorma mängder

Det blev ett par till morotsmuffins idag med, närmare bestämt 22 356st...Helt otroligt vilka mängder vi pruducerar varje dag! Sick asså! Jag och Karin rev tillsammans 82.6 kg morötter eftersom det saknades några hinkar när trågarna väl satte igång och lägga smet. Till varje kittel (stor grej som man blandar smeten i) går det åt två spann rivna morötter (vilket motsvarar 23.6kg). Idag gjorde vi av med 10 kittlar vilket betyder att vi använde oss av 236kg morötter. 1/4 ton. Galet!! Jag måste verkligen sluta vara en sådan enorm nerd som sitter och räknar på allt!

NERD-VARNING PÅ MIG!!

Visste ni förresten att det är ananas i morotsmuffinsarna förresten? Det visste iaf inte jag förrän jag såg på innehållsförteckningen på packkartongerna =) Dessutom innehåller de 13% morötter.

Imorgon sak vi göra 140 grammare med äppel och kanel. JAG VILL INTE! För de är HEMSKA att packa! Iaf när man gör pall! Man måste vara så jävla snabb! När man sätter in 140 grammarna i ugnarna ska varje smetfylld form väga 151g, eftersom 11g av smeten försvinner när de gräddas i ugnen, så att de väger 140g när de kommer ut. Förlåt för att jag överlassar er med onödig och total ointressant fakta...men jag kan inte hjälpa det! 

Juste! Höll ju på att glömma; Jag lyckades tappa min första plåt idag! Dock var det i packen så muffinsarna var frysta. Vilken jävla tur att jag inte tappade plåten inne i produktionen ;) Brukar bli lite mer kladdigt då...hehe =D Lyckades dock fånga två muffins, de resterande 34 hamnade på golvet och sedan i soptunnan.


/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0