En dag till belåtenhet

Besöket ute i Roma var till fullkomlig belåtenhet. Mamma är som sagt bra i små mängder och när man får välja när, var och hur länge man vill se henne. Trevligt var det iaf. Vi fikade. Hon hade gjort en banankaka som var ytterst smarrig. Dock hade hon gjort den lagom till att Karin ska komma dit och bo där. Hur smart var det på en skala ett till tio? Tyå minus fem? (Karin avskyr banan). Därför slutade hela kalaset med att jag fick med mig halva banankakan hem. Mums! 

Funderade starkt på att göra om denna kaka i helgen, men eftersom den redan finns färdig i kylskåpet så känns det liiiite onödigt ;)

Fick även den stora äran att agera klädrådgivare till mamsen eftersom hon håller på att packa till Boden. Jag höll på att svimma när hon sa att hon inte ens hade börjat. I vanliga fall är hon nämligen den som packar typ en vecka innan resdatumet. Men det löste sig, jag kom med goda stylingråd (eller nått) och hon verkade nöjd och jag tyckte det var ganska underhållande.

Vi tog dessutom en liten roadtrip till Krampbroboden (Heter Foles mataffär så? Ja, det var ngt liknande iaf) för att kolla, förlåt till alla er ungdomliga läsare nu kommer nämligen en ytterst pinsam tantvarning, efter något som jag kan sy.

Har ju typ klättrat på väggarna eftersom jag inte har haft ngt att göra här i stan under de senaste dagarna. Foleaffären gav oss ingen lycka så vi for vidare på en loppis i närheten (mamma ville se på glas och det var ju baaaaaaara typ en mil dit) och sist landade vi vid Sjonhem backe hos en snäll gammal tant som gav mig extrapris på tre mindre broderier som föreställde en elefant, en zebra och en noshörning på savannen. Kommer bli så sjukt snyggt när de är färdiga och kan sättas upp på väggen hemma uppe på hallen där vi har lite Afrika-tema.

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0