Äppel/kanel-muffins <3

Idag var Karin ledig eftersom Johan fyllde år. Detta har inneburit att jag bara har arbetat med killar/män vilket jag verkligen uppskattar! Jag vet inte varför men på något sätt känns det lättare eller typ mer bekvämt.  Dock har samtalsämnena varit sådär; diskussioner om förhud, hurvida man har eller inte har smakat på sin egen sperma (och isf, hur smakar det) samt om man fick ligga inättras. Jaja, jag har haft kul idag iaf =)

Gott/äckligt, salt/sött?

Inte att förglömma så gjorde vi till och med GODA muffins idag! Hör och häpna! Stora 140grammare med en äppelklyfta och sen lite socker och kanel som strös över. Så SJUKT jävla goda! Måste sno till mig en andrasorteringspåse! ´Glömde att kolla hur många stick vi gjorde men jag gissar att det blev ungefär 50 st vilket innebär att vi har gjort drygt 2.2 ton äppel/kanel-muffins... 

Dock fasade jag över att få stå och göra pall när fyra andra står och slänger ner muffins i kartonger. Eftersom äppel/kanel-muffins inte har någon topping så måste man inte stapla dem och sen ha massa mellanlägg mellan varje lager, utan nu är det bara att slänga i 25 muffins i en kartong, slänga upp den på rullbandet som går genom tejpmaskinen och metalldetektorn/tiningsdetektorn så att den sen kommer till personen som gör pallen. Är det fyra som står och slänger ner muffins hinner den som gör pall inte med att klistra på innehållsförteckning stämpla och sen stapla varje kartong på en pall.
Hur som helst; på något uderligt sätt lyckades jag ALLTID komma undan så fort det närmade sig min tur att göra pall... Hehe. Ibland ska man ha tur helt enkelt!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0