Stark häst

Som jag hade hoppats på blev det dressyr idag. Fick dock rida en annan häst än Rinja, nämligen Mirage. Stackars lilla Rinja var fortfarande hängig efter vaccinationssprutan som hela stallet fick för någon dag sedan, så hon fick vila idag.   

Men jag hoppas att hon är tillbaka om två veckor då vi ska hoppa. Jag vill INTE hoppa med Mirage...Ridlektionen var minst sagt en annorlunda upplevelse. Mirage är MYCKET större än Rinja vilket var lite utav en rejäl omställning för mig! Har aldrig heller ridit en häst som är så stark! Trodde aldrig att jag skulle få stopp på henne. Jisses! Jag vet en som garanterat kommer ha träningsvärk i varenda muskel imorgon. Men som jag och Amanda konstaterade; Det är skönt att ha träningsvärk för då vet man att man har gjort något bra.

Veckans ordspårk
"Det är svårt att ge bort vänlighet. Den kommer hela tiden tillbaka till dig."     - Cort Flint

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0