Nobeldagen

Idag är det Nobeldagen. Av någon underlig anledning så har den alltid imponerat lite på mig. All festlighet i Stadshuset, alla pris som tas emot från Kungen. All Glamour. Den glada stämningen.   

Festligt!

Särskilt roligt var det när vi i nian hade en egen nobelmiddag på Klinteskolan. Innan hade var och en gjort en redovisning om en nobelpristagare. Jag hade Pierre Curie som upptäckte det där med alfta-, beta- och gammasönderfall. Haha, min redovisning var sååååå komplicerad att typ ingen fattade ett skit när jag flyttade elektroner och protoner hit och dit på tavlan framför klassen. Men det var kul, man kände sig lite speciell!


Jag och Malin, min bordsgranne :-)

Eftersom jag inte ville vara som alla andra tjejer och ha klänning så gick jag i finbyxor, skjorta och väst. Jag var den ENDA tjejen som gjorde det. Men det är bra..man ska sticka ut hehe.

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0