Många olika betydelser

Trots att mycket har hänt sedan sist så har det inte blivit av att jag har bloggat.

Igår var det till exemepl första december. Mysfaktor hög trots att det inte finns någon snö eller julpynt i min lögenhet. Men vetskapen av att julstressen snart börjar är fantastisk! Årets julkalender, "Tjuvarnas jul" tog sin början och trots mina blott 19 år så ska jag följa den även om många tycker att man som 19 åring är alldeles för gammal för sånt trams. Tråkigt att de inte förstår att man aldrig kan bli för gammal för julkalendern. 

Trots att jag bara har sett två avsnitt så tror jag absolut på att den kommer bli helgrym! Den har verkligen potential och jag ångrar mina negativa tankar jag hade om den för några veckor sedan. 

Första december innebär också att den stora nedräkningen till julafton börjar. Varje dag är det dags för en ny lucka i min chokladkalendern och dessutom öppna ett paket i min paketkalender som mamma så snällt har monterat på väggen. Helt ärligt så funderar jag på att köpa en chokladkalender till eftersom Smarties-chokladen var såååå god! Dagens julklapp var en bilrute-skrapa och igår fick jag ett nedräkningsljus som man ska elda en liten bit på för varje dag.


Men inte minst så betyder den första decemer att jag och min Adam har varit tillsammans i ett helt år. En fantastisk tid i mitt liv som bara har flugit förbi. För lite mer än ett år sedan mådde jag så dåligt, var så fruktansvärt nedbruten, deprimerad och ville helt ärligt bara dö. Men några dagar efter höstlovet 2010 började Adam närma sig mig genom facebook-chatten, msn och sms. Först trodde jag att han bara drev och lekte med mig. Men så var det inte riktigt ;-) På vår första dejt gick vi på Joda och sen på bio och såg Harry Potter och Dödsrelikerna. Än idag kommer jag ihåg hur sprudlande lycklig jag var efter det att han skjutsat hem mig till lägenheten. På den vägen är det.


Idag var det en vanlig dag. 1 år och en månad tills jag kommer in på Munken. Det närmar sig. Nice! Har även skrivit kontrakt med PA-kompaniet idag och överlämat halva betalsumman. Skönt att ha det avklarat!

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0