Teknik, inget för mig

Har inte blivit något inlägg idag, men jag har inte så dåligt samvete hehe, för under hela sommaren så har jag typ bloggat mer än vad mina kompisar Daniela, Jessica och Josefine (det är i stort sett bara dessa tre bloggar som jag följer av de i mitt umgänge som bloggar) har gjort tillsammans.

Mobilen kom igår, samt abonnemanget. Var och köpte svindyr skyddsplast på Clas Ohlssons. Jag fattar inte vad som har hänt under de senaste två åren vad gäller skyddsplast. När jag fick min iPod touch av pappa då jag slutade nian så var det bara att köpa en tillhörande plastbit och klista på den på skärmen. Igår fick jag läsa igenom en hel jävla uppsats (typ) om hur plasten ska appliceras. Dessutom fick man med en speciell spray som man skulle ha på fingrarna för att motverka fingeravtryck samt som skulle sprayas på plasten innan man satte på den på skärmen. Det krävdes många svordomar och nästan lite tårar innan plasten slutligen hamnade på skärmen. Dock så lyckades jag klistra fast lite skit så den är bubblig. Skoj!

Har inte heller fått igång mobilen, eller jo det har jag. Men jag kan inte skicka sms, ringa eller surfa...Jag har försökt få liv i dessa funktioner, men tydligen så vill inte mitt SIM-kort bli aktiverat så det återstår bara att ringa till Tele2 vilket är skitlätt för mig att göra! Jag har två mobiler, en som man inte kan ringa från och en som man kan ringa från men man hör knappt vad den andre säger eftersom något skumt odefinierat ljud uppstår. Och vad fan ska jag säga när jag kommer fram till tele2???? Jag kommer sitta där som ett jävla frågetecken när de säger vad jag ska göra. Jag hatar att vara så okunnig när det gäller tekniska apparater.

/Anna

Kommentarer
Postat av: Frida

Behåller du samma nummer? isf brukar det ta någon dag för dom innan de byter sim-kort, för att du säkert ska ha fått det, gärna utan förvarning byter de.. :)

2011-08-18 @ 21:27:22
Postat av: Anna

Tack Frida! Då väntar jag med spänning i ett par dagar till ;)

2011-08-18 @ 23:14:12
Postat av: Cecilia Uhr

Hej Anna,



Då det kan finnas olika anledningar till att ditt SIM-kort inte fungerar skulle en felsökning behöva göras. Du kan chatta med vår kundservice via vår hemsida http://www.tele2.se/kundservice/kontakta-oss.html eller ringa in till oss på 0772-25 25 25. Om du får fortsatta problem eller om du har några andra frågor eller funderingar får du gärna mejla mig.



Med vänliga hälsningar



Cecilia Uhr, Tele2



[email protected]

2011-08-19 @ 09:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0