På jakt efter den perfekta outfiten

Trotsade solelden och gick ut och satte mig i soln i ungefär 80 minuter :) Dock fick det bli framsidan denna gång. Höll på att ge upp av tristess mitt i, men jag käpade på och höll ut!

Var ute en sväng till Dharves. Ridbyxorna där var både dyrare och mer fula än hos Hööks, detsamma gällde ridbyxorna inne på Granngården. Hittade dock ett par assnygga och sköna ridhandskar på Granngården. Själva handflatan är täckt med ljusbrunt skinn och ovansidan är virkad i svart. Hittade ett par liknande på www.hooks.se

Mycket följsamma och sköna - VILL HA!

Det verkar dock som om ridskor som man knyter inte är så populärt längre, utan nu är det skor som man bara drar på som man ska ha. Jag är liiiiite skeptisk till sånna skor, vilket i grund och botten är min mammas fel.

Skeptisk AB

När jag var liten fick jag bara ha skor som man var tvungen att knyta på fötterna. Karborreband, vad var det liksom?? Anledningen till varför jag uppfostrades så var dels för att jag skulle lära mig att knyta skorna själv men även också för att mamma alltid sa att skorna sitter bättre på foten om det är knytskor. Eftersom jag var ganska bra på att stucka fötterna när jag var lite så var det alltså viktigt att jag skulle ha bra, stabila skor som satt bra. 

/Anna  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0