Lite tankar om sömn och kaffe

Alltså, jag vet inte hur jag ska kunna klara av skolan utan att somna mitt under dagen. Under denna sommar då jag har varit ledig har jag typ minst sovit 9 timmar varje natt. Går och lägger mig vid två-tiden och vaknar upp 11 halv tolv ungefär. Det är ganska många timmars sömn och jag vet mycket väl att det inte alls komemr bli lika många timmar av det nu när skolan snart börjar.
Som en lösning på detta får jag väl ta och ta upp mitt kaffedrickande igen. Slutade i stort sett med denna koffeindryck under våren och jag har inte känt något behov av att fortsätta dricka det. Men jag antar att jag inte kommer ha något val. Med tanke på att vi kommer läsa alldeles för mycket Fysik i år så kommer det nog
bli en hel del sena pluggtimmar över fysikboken skulle jag tro... Men egentligen, varför klagar jag? En stor kopp kaffe i handen och dåligt höstväder utanför är ju rätt mysigt!


Synd bara att man jag inte besitter kunskapen om att kunna göra goda kaffedrycker hemma. Typ kaffe latte och sen smaksätta detta på ett smakrikt sätt. Jag vill även lära mig att göra sånna där fina löv och hjärtan!  


/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0