Kallt

Blev alldeles för sent för mig igårkväll vilket har resulterat i att jag har vandrat runt som en zombie idag i bageriet. Trodde att jag skulle somna stående flera gånger om. Dessutom har jag blivit vrålförkyld och frusen eftersom ganska mycket av dagen har spenderats i packen, vilket innebär att man med jämna mellanrum måste hämta stick som ska packas. Dessa stick står i snabbfrysen som har temperaturen -24 till -28 grader ungefär. Dessutom innehåller den enorma fläktar (typ Carolafläktar) som framkallar full storm där inne. Eftersom frysdörren öppnas med jämna mellanrum kommer stora sjukt kalla moln ut från frysen och sticken som man har brevid sig när man packar avger också en viss kyla. Så det blir jävligt kallt!  

I alla fall. Vi började dagen med att göra 5 blandningar kärleksmums, vilket gick rätt fort. Jag och Sandra fick sedan ta isär maskinen för att diska ur den innan vi sedan skulle sätta ihop den ingen för att kunna börja producera brownies! Ingen av oss har satt ihop maskinen tidigare så det blev en ytterst spännande historia...! Brownietillverkningen har varit igång sedan klockan 10 i eftermiddags och kommer att fortsätta vara igång ända till säkert klockam 12 i natt (vi har börjat arbeta skift denna vecka). Så jävlar vad brownies som kommer bli till idag... 

/Anna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0