Djupa funderingar om självproduktion

Städningen klarade jag av! Nu ser man till och med golvet :) Strålande! Dock så ligger Adams alla kläder i soffan istället... Jag tycker det är helskumt! Ibland känns det som om det är jag som är mannen här i lägenheten, höhö. Nämen alltså det är Adam som lagar mat, duschar i 45 minuter och slänger sina kläder på golvet. Jag lagar inte mat, duschar i max 10 minuter och lägger mina kläder på en kista (alltså inte en vampyr-kista utan en fin mindre :) brevid sängen. 

Solningen gick som väntat sådär.. Stod ut i ungefär en timme innan jag kände mig alldeles för svettig, varm och galen på sommarens alla småkryp. Dock så upptäckte jag när jag låg där och solade att vi snart kommer få hallon på hallonbusken ute på uteplatsen :) Tänk vad mysigt när man kan gå ut och plocka några deciliter hallon och sen ställa sig i köket och göra något gott av dem! 
 

Helt ärligt så skulle jag vilja bo på en självproducerande (heter det så??) gård i framtiden. När man behöver ägg till sockerkakan går man ut och hämtar de nyvärpta äggen från hönorna i hönshuset, när man behöver en köttbit till sommarfesten tar man upp en filé ur frysen som kommer från en ko som blivit slaktad på gården. Grönsakerna hämtar man i trädgårdslandet och kryddorna i kryddlandet. Mjölken (är dock lite skeptisk till mjölk som inte kommer från arla, milko och andra stora mejerier men lite får man väl offra sig?) hämtas från ladugården och frukt och bär, som man sen kan koka saft, sylt, gelé och baka med, kan man enkelt skörda när deras tid väl är inne. Visserligen finns det ju flera saker som man inte kan tillverka direkt från scratch, men visst vore det ascoolt att vara så självproducerande som möjligt?

Gud! Jag inser nu när jag har läst igenom detta att jag låter som en sann jäkla bonde... :S

Jag och mina vänner på gården i framtiden??

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0