Plugg om kryddor

Nu sitter jag hos Adam, i en av hans 2(!!!!) soffor. Han sitter vid sin data och jag vid min. Gemenskap på hög nivå... ;)

Har letat reda på lite fakta om mitt historia-arbete. Inga-Lill godkände det utan någon som helst invändning. Skumt. Ni har förresten varit jävligt dåliga på att gissa på vad jag ska arbeta om. Eftersom Inga-Lill redan har skrivit upp mitt ämne så kan jag ju ta och avslöja min frågeställning: Vilken betydelse har kryddhandeln haft för historien? Verkar inte finnas så himla mycket om det på internet, vilket kan vara rätt skönt för då drunknar man inte i fakta. Ska dock ta mig ner på biblioteket imorgon för att se om dom har några bra böcker =) 

När man byggde pyramiderna så använda man sig av vitlök och lök för att få bättre hälsa. That you didn't know! (?) ;)

Som sagt, uppsatsskrivning imorgon. Jippey!! =) Har köpt russin, choklad, nötter och vitaminvatten på Maxi. Ska ta med mig en termos te också. Man måste ju vara förberedd! Om jag nu överlever så tror jag att det blir en sväng på stan och se om man hittar ngt fint. Och sen som sagt till biblioteket =) 

/Anna  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0