Försvunna kontroller

Har precis ätit ett mål lunch och ska nog fortsätta eftermiddagen med lite plugg och TV-tittande. Fokusen ligger på biologin. Fotnötter och skit... Undrar om hon blir sur om jag väljer en av giraffens underarter.. För det finns bara en art inom giraffsläktet, men det finns en massaa underarter... Nåväl, får se vad det resulterar i för betyg...Annars ska jag snacka mig till det! Det kan hon ge sig fan på!

Orienteringen idag gick bra, jag kom runt den tänkta banan innan Jonas hade åkt tillbaka till skolan ;P Dock så tycktes en del kontroller vara totalt uppätna.. Skönt att det var fler än jag som inte hittade :) Men ofta att man inte går ut och kollar om kontrollerna står där dom ska stå innan man skickar ut en hel klass i skogen!?! Hur mycket annat är det som ska göras om man är idrottslärare.. Han kan väl fan inte ha tidsbrist direkt?

Spanskaprov och 2,5 veckor. Trevligt! Vi har börjat med en ny grammatik-form. Eller böjning av verb, kanske det heter. Nu är handlar det om något som man gjorde förrut, innan alltså. Men inte en avslutad händelse eller en händelse vid en bestämd tidpunkt... Eller... Hur var det nu igen? Skit samma. Prov på kap4 näst nästa tors iaf... :S
Ska anmäla mig till Högskoleprovet idag också. Sista anmälningsdagen är ju imorgon. Ska bara gå in och göra det för kul. Utan förhoppningar och prestationsångest men bara med en tanke som säger: "det är en bra erfarenhet". Skönt att slippa behöva känna press för en gångs skull...

/Anna  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0