Te och bokläsning

Biologiprovet är nu gjort och jag kan lägga fokus på annat. Skönt :) Provet kändes rätt bra, men jag har totalt fått en blackout på sista frågan. Kommer inte ihåg om jag svarade rätt. Kommer inte ens ihåg vad jag svarade...Men jag är tveksam till om det var rätt svar. Så går det när man inte läser frågan ordentligt... Jaja.

Är dock riktigt nöjd med svaret på en fråga om Östersjön :) Det känns så bra när man har hållit på och arbetat inom ett område där allt känns lite halv-knepigt och luddigt i början men att man sen mot slutet ser alla samband och all logik så att man verkligen kan anända det som man har lärt sig. Det, mina vänner, är en härlig känsla.  

Teori på dagens idrottslektion. Faktiskt rätt givande. Skönt att alla mår lite halvdåligt och är lite småstressade. Eller skönt, kanske inte är rätt ord. Det lät sjukt nu när jag tänker på det... men jag menar att det är skönt att man inte är helt ensam, utan att det är många andra som känner som en själv.

Sitter och dricker te och läser Gullivers Resor.

Den boken suger, läs den inte.

Men om du absolut inte har något annat att göra; läs barnversionen, isf. Den borde ju vara något mer förståelig.
Tur att min syster gjorde ett arbete om Gullivers Resor när hon också gick i tvåan. Nu handlar hennes arbete inte om upplysningen, men några små uppslag har jag iaf fått från hennes text. 

Om drygt en timme kommer pappsen. Sjukhusbesök. Hoppas på goda resultat. Det skulle jag behöva nu.  

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0