Den underskattade tvättmaskinen

Alltså jag måste vara totalt fel-funtad. Jag gillar nämligen att tvätta! Hur många andra 17-åringar (men snart 18!!!! =D =D) tycker om det liksom? Det är nog inte många...Tror inte ens att alla KAN tvätta ;)
Iaf, det jag gillar är när man har mycket tvätt så måste man verkligen planera. Tex: vilken tröja tar längst tid på sig att torka? Den tröjan bör man ju tvätta först så att man kan ta med sig den torr till stanpå söndagen. Sen måste man se till så att man får plats med allt tvätt som ska torkas. Vilka kläder kan man hänga upp på trappräcket och vilka ska man hänga på de varma tvättställningarna i bad- och tvättrummet? 



Dessutom piper vår tvättmaskin när den är klar. Så under tiden den tvättar så kan man t.ex plugga matte och tänka "när tvättmaskinen piper så tar jag en paus och gör ngt annat en stund, men fram tills dess räknar jag effektivt.
Det låter helt stört, men det är väl bara för mig att acceptera att jag är lite störd ;) Nu måste jag sluta! Tvättmaskinen har precis tvättat klart mina ullstrumpor! :)

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0