En ny dag med nya kunskaper

Denna underbara (not) tisdag började med nationellt prov i engelska. Först reading i 85 min och sen listening i 45 min. Reading-delen gick riktigt bra tror jag! Hoppas på det i alla fall. Men på listening-delen så föll jag som en meteor från himlen! (Typ) :) Fan vad fort dom snackade då och fan vad man INTE hängde med! Men, men. Nationella prov ska väl egentligen inte kunna sänka, så jag får nog behålla mitt MVG :-)

Vad har man lärt sig idag då?
* Jo att en bungy-jumpare som hoppar enligt funktionen f(x) = 2x^2-12x+20, inte kommer slå huvudet i marken, eftersom han kommer hinna vända innan han nuddar x-axeln. Det ni!! Däremot blev det en livlig diskussion ang om han kommer byta en arm om han sträcker på sig.. :P

* Min handledare har sin dotter på Terra Nova dagiste som bara ligger ett 10-meter härifrån. 

* jag måste fixa skavsårsplåster, eller byra skor helt enkelt :P Men jag älskar mina converse, så det får nog bli inhandling av plåster inom en snar framtid! 

Hade betygsamtal på musiken. Ligger på MVG. FETT NICE DUDE!! Måste bara hålla i det hela terminen ut. 
Började på en ny uppgift idag. GarageBand. Det går typ ut på att man har lite olika "loopar" som man sen ska sätta ihop till en snizig låt och få det att låta bra. Höll på att bryta ihop i början, men sen kom jag på vad och hur jag skulle göra. 
Så nu håller jag på att försöka återskapa låten "Almost Lover", som jag har spelat ett antal gånger. Har lagt på pianot, stråkar, bas och melodi. Men måste ha två spår till. Elgitarr ska jag också ha i slutet, så då återstår bara ett spår. Får se vad jag kan klämma in! Önskar att jag kunde ha fått lite mer tid. Det tar så himla lång tid för mig att lära mig hur nya program fungerar. Och bara det att hitta on-knappen på en Mac är ju en hel vetenskap i sig. Eller hur Anton? :P


Jag och Amanda framför Almost lover på skolavslutningen i nian

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0