Den slutliga packningen..

Det här med packning är en sak som VERKLIGEN förvirrar mig. Man vill ha med å mycket. Onödigt mycket. Man försöker tänka smart, men resultatet brukar inte glänsa iallafall. Bara det här med att bestämma vad man ska ha på sig på resan dit är ju en hel vetenskap i sig!!

Förvirrad? JA!

Just nu är hela min säng fylld av kläder. Sammanlagt har jag med mig 8 byxor. Då är allt från leggings till jeans inräknat. Det låter galet mycket nu när jag tänker på det. Men man vill ju variera sig lite. Det är ju inte dirket mitt ute i norrlands vildmarker man kommer befinna sig. Det är ju trots allt Åre vi snackar om! Åre liksom!! Daah! ;)  



Packning på hög nivå...

Eftersom vi ska övernatta i Sundsvall på ett vandrarhem på vägen upp, blir det ÄNNU mer komplicerat. Jag måste liksom ha lakan, handduk, nya kläder till söndagen, sovkläder och neccessär väldigt lätt-tillgängligt. Just nu lutar det år att jag kommer lägga det som jag behöver till söndagen i en separat MQ.kasse. Jag tror nästan att det blir smartast.

Har ialla fall ett mål att hålla mig till två väskor. (Läs hockeytrunkar) :-) Och jag tror att jag kommer lyckas. Förhoppningsvis. Just nu ser det ut som det i alla fall. Självklart kommer jag ju ha med min bruna Friis&Company väska också. Lagom stor att ha med i baksätet på bilen och upp på båten. Får plats lite av varje. Därbland min kära laptop. Undrar vad jag skulle gjort utan den. Tänk att skolan verkligen bestäme sig för att ge oss NV-are varsinn data. För mig är det helt obegripligt! :)




Min Friis&Company-väska som jag fullkomligt älskar. Sjukt snygga detaljer i skinnet. Börjar bli lite sliten här och var, men är fullt duglig ännu :) Passar perfekt till både skolväska, väska att gå på stan med, reseväska, sova-över-hos-väska mm. Ångar inte en sekund att jag köpte den, trots att det sved liiite i plånboken.

Var precis och hämtade min vittvätt ur tvättmaskinen och fick en mindre chock/panikattack. Vår kära tvättmaskin har bestämt sig för att inte centrifugera klokt ikväll. Väldigt trevlig och snällt av den. NOT. Det RANN vatten från mina vita linnen och min vita tunika när jag tog ut dom.. Hmm...Blir ju himla spännande och se om dom hinner torka på 12 timmar.. Det brukar inte gå :S

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0