Dåliga bortförklaringar och imponerande upplevelser!

Måste erkänna att det har varit lite sisådär med uppdateringen av bloggen. Men jag har faktiskt ett par anledningar. Musikprov igår och Kemiprov imorgon. Av någon konstig anledning så får jag för mig att jag inte hinner blogga när jag ska ha prov inom de närmsta dagarna.. ;) Jag tror att om jag bloggar så rinner tiden iväg, jag hinner inte plugga lika mycket som jag borde göra och pga det så kommer jag bli besviken på mig själv när jag bara får VG på proven. Så om jag inte bloggar på ett par dagar så vet ni att det beror på att jag har prov ;)

Iaf, så lyckades jag ta mig igenom musikprovet. Vet att jag har ett fel. Han hade ritat ett barréackord och vi skulle skriva vilket ackord det var. Men hallå!? Som om en normal person lägger barréackord på minnet! Ehh.. NEJ! Dock tror jag att resten av provet gick bra. Det kändes helt okej =)
Måste medge att jag är smått imponerad av min musiklärare Magnus. Jag satt och spelade Unfaithful på piano och i den låten finns det inte några enkla ackord som typ C Am F G osv. Nej, utan nu snackar vi C#m, Ab, en massa Maj ackord och sånt. Men ändå, utan att titta på mina fingrar, utan enbart på gehör, så tar Magnus upp en gitarr och spelar låtern utan problem efter att bara ha lyssnar på den en gång typ. Det är vad jag kallar respekt!


Idag har jag knappt varit i skolan. Hade matte från 8.00 till 9.10. Sen var det liksom slut för dagen. Hade dock en hälsokontroll i skolan kl 13.15 som jag var tvungen att gå på. Men undersökningen gick bra! Har gått ner mer än 10kg sedan klass 8, så det får man väl vara nöjd med :-)

Nu ska jag kolla lite mer på kemin inför det stundande kemiprovet imorgon! Här är ett par vinterbilder som jag tog hemma i Mästerby i söndags!  




Jag älskar när det bildas rimfrost på träden!!

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0