Tant-helvete!

Efter en bortslösad håla så begav jag mig ner till sjukhuset. Först skulle jag till fyslab. för att kolla mitt hjärta. Tanten som satt där i receptionen borde seriöst överväga att skaffa ett nytt jobb eller äta upp alla pepparkakor som finns i Sverige för att bli liiiiite snällare och trevligare...
Skitotrevlig när pappa sa att jag hade blivit ditskickad från barn o ung.avd.
- Nej här finns inget inbokat! Men vi får väl ta ett EKG på dig ändå! Men du får sitta här och vänta ett tag om det går bra!?
Väl inne på rummet visar det sig att det är hon som ska ta EKG:et. Jag vill bara springa därifrån.
- Ta av dig allt på överkroppen.
Visst tänker jag och tar av mig tröjan. Tar för givet att jag kan behålla bh:n på eftersom den inte bör vara ivägen för elektroderna.
- Sa jag inte att du skulle ta av dig ALLT, säger hon när jag står där i bh.
Så det är bara att ta av sig medans hon står där och glor. Fun! Sen så sprutar hon en massa vatten på mig för att hon ska kunna fästa plattorna på min kropp. När EKG't är taget så är jag fortfarande skitblöt på kroppen men inte får jag ngn handduk eller papper att torka mig med. Nej, hon säger bara:
- Så nu kan du ta på dig och ta med den här lappen (den långa remsan som visar hur hjärtat slår) när du går.

Sen gick jag och pappa vidare till barn och ungd. avdelningen där jag fick ta vikt, bloddtyck och blodprov. 4 rör från mitt långfinger! Trodde huden skulle spricka sönder när Lena klämde på mitt stackars finger. Men jag gillar Lena. Hon är riktigt trevlig och alltid så glad :) Har nästan saknat henne lite ;) Var ju ett tag sedan vi sågs. Har aldrig haft så lågt blodtryck som jag hade idag. 61/100... och pulsen låg på 48.

Träffade sen en barnläkare. Hon var bra, jag gillade henne jättemycket. Dock sa hon att jag inte får göra ngn fysisk aktivitet, alltså varken cykla till skolan eller gå promenader. Som tur var så var inte mamma eller pappa med, så jag kan ju bara råka glömma att säga det :) Inte av den anledningen att jag är ute efter att bränna så mycket kalorier som möjligt utan mer för att jag inte vill belasta pappa för mycket. Han skjutsar mig redan till skolan varje dag och jag vill inte be honom att skjutsa hem mig från skolan också. Han gör redan så mycket för mig.

/Anna

Kommentarer
Postat av: Frida

har du oxå träffat på svidfittan på fys-labb? hahaha, jag fick stå ut med henne varje jävla vecka! Hon kan nog fan va den mest otrevliga på hela sjukhuset. Ta hand om dig hjärtat.

2010-12-09 @ 18:35:10
URL: http://dayslikethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0