2010

Okej! Här kommer min utlovade resumé av år 2010:

2010 var året då jag:

  • Hade världens sämsta sommar som i stort sett bara innehöll tårar, ångest, förtvivlan och jobbiga tankar
  • bara badade i havet 2ggr eftersom det var så kallt!
  • flera gånger om ställde mig frågan "varför lever jag" och "varför kan jag inte bara få dö"
  • kände mig mer överkörd än någonsin
  • fick träningsförbud
  • började låta mina tankar ta över mitt liv
  • som 17åring var nära att bli utbränd
  • frös och var trött hela tiden
  • tillbringade mer tid på sjukhuset än vad jag gjort under alla andra mina levnadsår tillsammans!
  • känt mig mer ensam och oförstådd än någonsin


Men 2010 var också året då jag:

  • trotsade mina föräldrar och drog på fest när jag fyllde år ist för att vara hemma
  • åkte på en mycket trevlig resa till Åre.
  • insåg hur många som faktiskt bryr sig om mig
  • skaffade mig en underbar pojkvän
  • tillsammans med Karin och Johan drog ut husvagnen till Blå Lagunen och fick en mist sagt spännande kväll.. ;)
  • firade midsommar i Åminne med mycket trevligt sällskap

samt:

  • åkte taxi för första gången, och det är bland de roligaste sakerna jag varit med om ;)
  • köpte mitt dyraste klädesplagg. Men varm är jackan! ;)
  • åkte längre norrut än vad jag någonsin har varit
  • flygt flygplan för andra gången i mitt liv (och besökt Arlanda för första gången) 
  • skaffade linser
  • började jobba på mitt körkort
  • svimmade för första gången. Det var coolt!

Jag vet att jag har gjort sjukt mycket mer. Och ni kommer säkert på ngt som jag inte har skrivit, och undrar varför jag itne skrivit med det. Men man kan ju faktiskt inte komma ihåg allt ;)

Men överlag så har det varit ett ganska tufft år på många olika sätt och jag hoppas innerligt att jag inte behöver genomgå ett sådant år till.

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0