Taktik

Om jag var trött på kemi igår, så är det inget emot hur trött jag är på det idag!
Men det verkar som om det mesta har fallit på plats iaf :) Jag har min taktik klar: Det är egentligen bara att hoppas att man kommer ihåg hur man ska räkna ut uppgifterna helt enkelt. Ta det lugnt, läsa igenom uppgiften flera gånger, förstå vad det är hon frågar om, se vad man har för siffror och sen se vilka siffror man behöver räkna ut eller hämta från periodiska systemet. Och sen såklart, svara rätt! :P



DÖ!

Det jobbiga är att det brukar bli så tight om tid på våra kemiprov. Hon gör dom sååååå lååååånga, så man hinner omöjligt göra klart det under lektionen. Det resulterar i att man kommer försent till spanskan och möts där av en halvirriterad Venezuliansk lärare... På tal om spanska så har jag lite ord och verb som vi tydligen ska läsa på. Men jag pallar inte för det är så jäkla tråkigt.

Om vädret tillåter imorgon drar jag in till Öster med Jessica. Jag tror på en trevlig eftermiddag!

/Anna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0