Montering av perkolator

Egentligen skulle jag behöva sätta mig ner med kemin och gå igenom kapitel 7 och 8 och verkligen se till att jag förstår. Men jag har absolut ingen lust! Så därför hamnade jag här istället.

Sedan senaste inlägget så har jag tittat på The Tyra Bank's show. Jag fullkomligt älskar det programmet! blev helt överlycklig när jag såg att det har börjat sändas igen. Tumme upp! Dessutom har jag "installerat" min nya kaffebryggare. Eller perkolator, som det egentligen heter. Typ. Valde att dokumentera ögonblicket i bilder. Haha. Vadå, inte ha ett liv?


Inköpt igårkväll på Ica Maxi. 399kr *host* pappa betalar *host* ;P


Sen började monteringen.

Läste tom igenom hela instruktionsboken :-) vilket inte är något som jag brukar göra. Men eftersom den typ bara var på tre sidor så kände jag att jag lika gärna kunde göra det :P
Monteringen gick bra. Inga större problem. Men som sagt, det var ju ingen komplicerad rymdfarkost som jag skulle sätta ihop :)


Ny kaffesort köpte jag (pappa) också.

Men vem i helvete kom på idén att göra kaffeburken bara en aningens större än vad som behövs för att ett helt kaffepaket ska få plats?? det är en kamp varje gång man ska fylla på med ett nytt paket. Det är precis så att det inte rinner över kanten! Jag vet, I-lands problem, men i alla fall :P
 
 
Sen var hela spektaklet färdigt att användas. Och gott blev det!


Har dessutom hittat en bok som jag ska läsa på svenskan. Smuts av Katarina Wennstam. Tror och hoppas att den kan vara riktigt bra. Så imorgon innan spanskan ska jag smita in på biblioteket och låna den :-) Hoppas bara på att den finns där! 

/Anna 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0